BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 27, 2011

aku,dia dan raja buah....~

tgk tajuk pon leh agak kn entry kali ni tentang ape..sape xleh agak mmg lembab siput la....berkisarkan tentang raja buah ni,atau saintifiknye durian,negeri pahang mmg dah terkenal ngn durian kampung nye...bahkan di kuala lumpor pon ade org jual durian yg tertera "durian pahang".....aishh..malu la gua org pahang....


tepat jam 10 pg td...capai parang,sarung kasut worrior,ready utk pegi kutip durian...kasut worrior ni dulu aku buat main takraw...da 4 taun kot kasut ni...skg x main dah..badan berat..kalau dulu setakat nk lipat kacang je..ckp je lipat ape,smal matter beb...lipat gunting,lipat pari,lipat gulung seme aku expert,lipat baju ngn selimut je aku fail....


berbalik kepada isi asal,aku pon pegi la ke kebun milik abah aku tu....bese aku g sane ptg,tp sbb ptg smlm ujan,kene la pegi pg ni....kalau x,masakan aku dah bgn mase ni....hmmmm..kt kebun tu buah durian nye banyak..tp aku terpakse bersaing dgn makhluk2 lain seperti monyet dan babi...kalau lmbt,abes diorg tibai..tggl kulit je...yg aku pelik kali ni tupai x kacau pulak...mgkin tmpt die dah dijajah spesis monyet kot..xpon die dah jumpe port laen..sape tau kan...satu lg gua pelik,da pakai kasut worrior pon pacat leh masuk lg serang kaki aku..pacat mmg byk la kalau lps2 ujan ni....ade la sekor bertenggek kt kaki aku..dpt la die rase darah aku yg mmg bes ni....bg can kate org..


dah selesai round seme pokok yg berpotensi,kira2 x smpi pon sepuluh biji hasil ari ni...alaaaa...aku bukan mkn durian pon..famly aku yg laen suke mkn..aku juz suke g kebun je...durian aku tak mkn,sumpah aku x mkn..tp tempoyak,bubur durian,itu kegemaran aku....yg ori je aku x mkn...tu yg arwah aki aku marah sngt kt aku dulu2...


gmbr atas mase kt kebun.....
gmbr bawah yg dlm raga tu ari ni punye,yg atas lantai tu smlm punye....



dah settle seme,berjumpe pulak ngn sorg pakcik bru balik noreh getah...ape lg,,sembang lah..kenalan lame lah katekan...antara isi nya die suh aku pegi daftar sbgi pengundi..tu je yg aku ingt..hmm...gua pon da penat ni...mandi pon x lg...kalau mndi sebelum g kebun td takut lak ade bnde2 yg terpikat...aisshhh...ok lah...sape yg nk mkn durian,leh r dtg temerloh,belambak lambak org jual tepi jalan...harge pon berpatutan....assalamualaikum..!!!

2 komen mengomen:

i d y s u r said...

durian raub ade? haha. temerloh ade plak durian. huhu

pAIzSyUK iSBuRn said...

hahaha....temerloh up lg up dr raub pai